Erőállóképességi gimnasztika (EÁG)

Már javában tart az alapozási időszak. Mindenki csinálja a saját vagy az edzője által előírtak szerint az alapozó ezdéseket. Az ágizás (ÉÁG hétköznapi neve) egy kőkemény alapozó edzés, amit főleg igazolt versenyzők csináltak és csinálnak, de mostanában nem hallottam róla.

Az ágizás sorozatonként 1600 méter futásból áll, ahol kétszáz méterenként különböző erősítő és szökdelő gyakorlatokat kell végezni. A legalkalmasabb hely erre egy atlétikapálya, de bárhol kivitelezhető, csak néhány gát, akadály szükséges hozzá.

IMG_6013

3×6 vagy 10 fekvőtámasszal kezdünk 15 mp pihenőkkel, aztán indul az első kétszáz méter “vágta”. Itt (200m-nél) gátszökdelés van. Öt db gátat ugrunk át egymás után páros lábbal, visszafelé dzsogg. Újabb 200 méter után (400m) 3×10 lebegőülés következik szintén rövid pihenőkkel. A következő 200 méter (600m) után békaszökdelés a focipálya 16-os vonaláig, vissza dzsogg. Folytatás