I. Miklósi Futónap

A hétvégén egy elég “erős” születésnapi bulira voltam hivatalos, így vasárnap a félmaratoni táv helyett a 8 km-t választottam, de természetesen nem vettem félvállról a versenyt, amelyre a Szigetszentmiklósi Futóklub tagjaként neveztem.

Még reggel felmentem az esemény honlapjára, hátha a katasztrófavédelem leállítja a versenyt az orkán erejű szél miatt, de nem fújták le. 6-7 fokot mutatott a kocsi hőmérője és még esett is 9 kor egy órával a rajt előtt. Alapos kenés után felvettem az esőkabátot és elindultam melegíteni. A rajtnál többen hülyének néztek a rövid nadrág és a trikó miatt.

Egyszerre indították a félmaratoni és a 8 km-es távon indulókat. Egy kb. 10,5 km-es oda-vissza pályán mentek két kört a félmaratonisták, mi pedig ugyan ezen a pályán egy rövidebb kört tettünk meg.wewew A rajt után ráálltam egy kényelmes iramra, amiről azt gondoltam végig bírom. Egy félmaratonista srác 3:15-ös iramban úgy elhúzott, hogy már egy km után is alig látszott. 4:03-mas volt az első ezrem aztán jött egy szembe szeles kb. 800 méteres szakasz, ahol már csak ketten futottunk Tar Miklóssal, aki félmaratonon versenyzett. Kemény küzdelem volt a pofaszéllel, aztán jött a hosszú egyenes rész, ahol oldalról kaptuk a szelet. Az idővel ezek után már egyáltalán nem foglalkoztam. Folytatás

Vivicitta félmaraton

Lezajlott a félmaraton és az előző posztomban vázolt izgalmas tervek után nézzük a tényeket.
Az Árpád-híd lábánál parkoltam, és egy órával a rajt előtt egy richtofitos lábpakolást alkalmaztam. Vártam hogy 8:15 legyen és indulhassak a szigetre melegíteni.

Leparkolt mellém egy kocsi és kiszállt belőle egy veszekedő fiatal pár, amelynek a hölgy tagja volt sportszerkóban a férfi pedig a segítő szerepét játszotta. Párbeszéd:

– (nő) Jól áll?
– (ffi) Mi lenne ha egyszer a kényelmi szempontokat néznéd és nem azt, hogy ki mit szól majd a szelfidhez? Ne csináld már!
– Jól van már, nem a fészbuk miatt
– De hát azt kérdezted jól áll-e? miért kéne jól állnia? tiszta víz lesz rajtad minden, kit érdekel hogy áll?

Nem kézen fogva indultak el a sziget felé, minden esetre mókás volt 🙂 A hídon értem utol őket, már a bemelegítő futás közben, látszólag már szent volt a béke. Kb. 3,5 km jól sikerült bemelegítés után beálltam a rajtzónába. A reggeli meteorológia jóslatok bejöttek 17-18 fok volt a rajtnál. A professzoros egyenletes taktika mellett döntöttem, a rajt után a 4:20-as ezrekre álltam be.

Az első két km-en nem érvényesült a szembe szél (nem is számoltam vele). Sokan futottak előttem és a sziget növényzete is felfogta az akkor még nem annyira erős szelet. 2 km 8:38 az óra szerint. Ezután a pesti rakpart következett, két km széllel szemben, de ezt sem éreztem igazán zavarónak. Megpróbáltam a belső oldalon a fal közelében futni, hogy minél nagyobb legyen a takarás. Ezután jött a Lánc-híd ahol már érezhető volt az oldal szél, de nem akadályozott abban, hogy pontosan hozzam a 4:20-as ezreket.

pálya2 Folytatás

Vivicitta félmaraton – tervezés

Egyelőre még mindig 5-10 km-ekre készülünk, így a félmaratoni időtervezés elég nehéz, de nagyon izgalmas. Most “alulról” építkezünk, de ebből a felkészülésből is kiugorhat egy jó, egy nem várt félmaratoni idő, persze csak akkor ha minden optimálisan alakul. De úgy tűnik nem lesz teljesen az.

Holnap jön a hét legmelegebb napja és marad az erős szél. A rajt idején 9 órakor vélhetően 17-18 fok lesz és a verseny végére 25 fok várható majd, tehát a futás során folyamatosan melegszik majd az idő. A szél délnyugati lesz, így vélhetően “csak” 5-6 km lesz zavaró a rakpartokon. Lesznek a pályának olyan szakaszai, amikor szinte szélcsend lesz és nagyon melegnek fogjuk érezni, így néha majd jól fog esni a hűsítő oldalszél. De aki jól bírja a szokatlanul jött melegedést simán futhat egy jó időt. Most ezt látom, meglátjuk holnap a verseny után mik lesznek majd a tények.

IMG_1324 Folytatás

Kis-Duna Maraton – Ráckeve, 10 km

Nem mondhatnám, hogy szétpogóztam magam a versenyt megelőző este a Bródy János koncerten az arénában, de nagy élmény volt 70 évesen ilyen erőben látni Jani bácsit. Időben lefeküdtem és jól is aludtam.

Vasárnap 8 óra előtt érkeztünk Ráckevére Pista bácsival. Első szervezésű verseny, jobb ha a rajtszám az elsők között van a kezünkben. Így is lett, pár percig tartott az egész. 10-11 fok volt és egy órával a rajt előtt egy vaskos Richtofit pakolást adtam a lábamnak, majd kimenetünk a pályára melegíteni.

Kifutottunk a szigetről a túlsó oldalra és mentünk szépen a pálya vonalán. Másfél km után visszafordulva tudatosult, hogy itt nem az idővel fogok foglalkozni, mivel nagy volt a szél. Néztem hol lehet elbújni majd visszafelé a szél elől, de Duna felől nem volt sok takarás. 3 km gimnasztika és 10 db 100 méter után annyira jól voltam, hogy elmondani nem tudom. Mindenem laza, tökéletes volt a melegítés. A rajtnál még fotózkodtunk is Timivel és Nedussal, a női félmaraton abszolút és a 10 km férfi győzteseivel.

12986711_1109877695736270_1674187467_o

Aztán még marháskodtam egyet (ott bal szélen) a tömegben:

12962492_1109877445736295_700978119_o

Folytatás

I. Miklósi Futónap – beharangozó

Április 24-én első alkalommal kerül megrendezésre a Miklósi Futónap Szigetszentmiklóson. Hetek óta nagy erőkkel folyik a szervezés, és kétséget kizáróan látszik, hogy a rendezők egy igazi nagy dobásra készülnek. Utcát aszfaltoznak, óriásplakátokon hirdetik a versenyt,  hírességeket hívnak meg, gyakorlatilag az önkormányzat talicskával tolja a pénzt a verseny rendezésébe. Íme egy óriásplakát:

IMG_1167

Első futóversenye lesz ez Szigetszentmiklósnak, de az eseménynek mégis van már történelme. Simsik Zoltán —aki több mint 10 éve fut rendszeresen – 2012 végén megalapította Szigetszentmiklósi Futóklubbot, majd ezután fél évvel – bár én mindent megtettem, hogy lebeszéljem – BSI Futónagykövet is lett. Zoli folyamatosan szervezett Miklóson közösségi futásokat, de nem volt könnyű dolga, hiszen az első időkben sokszor csak egyedül vett részt saját szervezésű “közös” futásain:

simsikegyed2 Folytatás

XXII. Vásárhelyi maraton, Kecskemét – 5000 m felmérő

Végre volt egy hónap amit rendesen végig futottam és 310 km jött össze márciusban. A visszatéréssel kapcsolatban sajnos türelmetlenebb vagyok a kelleténél, de szigorúan betartok minden edzői utasítást. Sajnos nem zökkenőmentes a visszatérésem, hamar elfáradnak a lábaim, és valahogy lassabban regenerálódom, mint ahogy szeretném. De a résztávok eddig mindig az edzői előírásoknak megfelelően sikerültek. Kedden például öt db ezer méter volt a pályán 90 mp pihenővel 3:50-ről indulva max. 3:45-re kellett és sikerült 3:47-es átlagot futnom. Egyéb dolgaim is jó irányba mennek, így tehát ha lassan is, de szépen haladok.

Nagyon vártam már a hétvégét, végre egy 5000 méteres (5160m) utcai verseny, ahol felmérhetem hol tartok. Amúgy pedig ideális is a jövő heti ráckevei 10 km-es versenyhez. Zsinórban harmadszorra indulok itt. Először a 2014-es Senior VB-re készülve volt ez az utolsó versenyem, és 19:36-ot (3:35-7:26-11:30-15:34-19:36) futottam, tavaly pedig – már a gerincemmel küszködve – 20:45-öt.

Az elvégzett edzésmunka alapján biztos voltam benne, hogy a tavalyi időmet megdöntöm (“A” terv), de természetesen a fő cél a 20 percen belüli idő megfutása volt. Anikó annyit mondott 4:05-tel kezdjek és akkor meglesz simán a 20 perc. 9-10 fok volt a bemelegítésnél és kisebb kellemetlen hűvös szél volt, fázott a kezem, de természetesen rövidgatyás idő volt.

IMG_1235 Folytatás