Felkészülésem a senior OB-re

Szombaton senior OB. Furcsa érzés, hogy az időterv amit ott szerettem volna megfutni, már két hete Nyitrán teljesült. Viszont így, hogy már nincs tétje a dolognak lehet egy felszabadult, jó versenyzés belőle, és bár nagyon meleg lesz, azért hátha becsúszik egy jó futás.

Egy dolog biztos, nagyon készültem erre a versenyre, de ha egy tehetséges futó csinálná így a felkészülést, akkor tuti 4:30-con belül menne. (edzéseim részletei lentebb) Sok minden kellett, hogy 5 percen belülre kerüljek 1500-on. Néhány tényadat a felkészülésemről:

Az edző
Egy éve dolgozunk együtt Tóthné Stupián Anikóval ( A VEDAC-ban edző), aki a kb. 50-60 fiatal tanítványa mellé bevállalt engem is. És hogy én miért őt választottam?

Egyrészt, mert szerettem volna kipróbálni a hagyományos edzésmódszert a pulzusalapú edzésmódszerrel vegyítve. Be kellett szereznem egy pulzusmérős órát és minden edzés után átküldtem neki a mért adatokat. A résztávokhoz az időket ez alapján kaptam meg, ami azért volt érdekes, mert soha nem kellett meghalnom egy-egy edzésen, mindig azt éreztem, hogy menne még jobban is, de így sokkal élvezetesebbek voltak egyedül a résztávok, mint az eddigi hagyományos felkészüléssel.

Jó volt látni a naplómban is, hogy egyre gyorsabb vagyok, hétről-hétre gyorsabb kétszázakat tudtam futni, és ezzel a fokozatossággal a sérülés veszély is kisebb volt a szokásosnál, bár 40 felett már bármi történhet.

Másrészt meg nagyon szimpatikus volt, ahogy foglalkozik a tanítványaival, ahogy ha kell motiválja, vagy vigasztalja  őket és tetszett az az oda-vissza működő szeretet közte és a tanítványai között.

11268999_873804989358577_6278317640236178786_n

Nem csak edző, de barát is, aki a magánéletben is segíti, istápolja őket. Úgyhogy én nagyon örülök, hogy együtt dolgozhatok vele és ezúton is köszönök neki mindent.

Étrend
Két éve írt nekem Haris Éva sportdietetikus egy személyre szabott étrendet a 2014-es senior világbajnokságra, amit három hónapig csináltam és fantasztikus eredményeket hozott. (erről itt írtam bővebben) Azzal, hogy csak azt vittem be a szervezetembe amire tényleg szüksége van a heti terheléshez hihetetlenül jól éreztem magam. Szinte minden edzésen jól tudtam teljesíteni és néhány hét után olyan klassz volt a közérzetem, hogy elmondani nem tudom. Olyan nyugalom volt rajtam, mint egy budhista szerzetesen.

Most már, hogy két éve csinálom a felkészüléseim során, a tapasztalatok alapján elképesztően fontosnak tartom a megfelelő táplálkozást. Nem csak a sportteljesítményre, hanem a hangulat és a közérzetre gyakorolt hatása miatt is.

IMG_6991

Most is ezt az étrendet alkalmaztam, és az edzések kivétel nélkül a megadott időkre vagy azon belül sikerültek. Amikor egy felkészülés során hagyományosan, mint egy átlagember táplálkozom, akkor sokszor előfordul, hogy nem sikerül jól egy-egy erős edzés. Az étrendem most annyiban más, hogy a gyümölcsön kívül minden más szénhidrátot levettem az étlapomról, tehát nem eszek az ebédhez például rizst sem, fehérjedúsan étkezem. A vacsorám például 7-8 nyers zöldségféléből aprított vegyes saláta 5 db főtt tojás fehérjével.

IMG_1068

Az edzések
Heti egy nap pihenőm volt és legtöbbször este munka után edzettem átlagosan heti 60 kilométereket. Rengeteget nyújtottam és napi szinten használtam masszírozó hengert. Nagyon rámentem a törzserősítésre, a gerinctornát heti két alkalommal csináltam és a köztes napokon a plankot gyakoroltam. Fél perc is alig ment az elején, de most már 3:10 a csúcsom. Ezen kívül heti négy alkalommal az edzések végén haspréseket csináltam.

IMG_1257

Testsúly
Az étrendnek és a szokatlanul gyors résztáv tempóinak köszönhetően 6 kiló ment le rólam év eleje óta. Most vagyok a legvékonyabb az összes eddigi felkészülésemhez képest, annyira, hogy a tinikori versenysúlyom 67 kg volt és jelenleg 68 vagyok (ma reggel hatkor mért adat).

Ha valaki nem sportol gondolhatná, hogy ez az egész milyen nehéz dolog, de jelentem nem az, hamar hozzá lehet szokni ehhez és az érzés amit nyújt az leírhatatlan. De azért baromira várom már a nyarat, hogy gyarlóskodhassak egy kicsit, hogy ehessek egy jó fokhagymás-tejfölös lángost, vagy egy klassz velős pirítóst rizling fröccsel. 🙂

Az elvégzett edzésmunka:
A tavalyi évben nem versenyeztem pályán – a gerincem miatt kimaradt -, így most először versenyzem az M45-ös senior korosztályban (azok tartoznak ide, akik idén töltik be 45-46-47-48 vagy 49. életévüket), mondhatni a korosztály juniora vagyok. 🙂 Az ellenfeleimet nem ismerem, de a legjobbak tudnak 4:30 alatt is futni, így velük versenyezni nem tudok, de jó versenyzésre, amolyan véres-verejtékesen maxra megfutott 1500-ra készülök.

A nyolc hetes felkészülés alatt elvégzett edzésmunkám itt nézhető meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.