2016-os tények, 2017-es tervek

A sport szempontjából 2016 tényleg remek év volt. Imádtam a felkészüléseket és a versenyek többségét. Öt célt tűztem ki az év elején 2016-ra, de ezek közül csak egyet sikerült megvalósítani:

Terv Tény
1. 1.500m 5:00 4:54
2. 5.000 m 18:20 19:08 (10 km közben)
3. 10.000 m 38:00 39:16
4. Félmaraton: 1:26 1:31:30
5. Maraton: 3:05    –

Jól látszik a tényadatokból, hogy az alapozás kimaradt, csak január 15-én tudtam elkezdtem futni, négy héttel a lágyéksérv műtétem után. Szépen lassan, fokozatosan kapaszkodtam vissza.

Azt gondolom, hogy a tervek nem voltak túl merészek, sok balszerencse is közre játszott, hogy elmaradtam a tervezett időktől, és persze az is, hogy a főbb versenyeket követően mindig kiengedtem, és emiatt a következő versenyre való felkészülés komoly visszaeséssel indult. Talán ha idén nem engedek ki, hanem folyamatosan formában tartom magam, akkor a 2016-os tervek 2017-ben teljesíthetők lehetnek. (persze ha nem jön közbe megint egy újabb nyavalya)

Az év legfőbb versenyén Várpalotán a legjobb formámban álltam rajthoz, de sajnos reumás fájdalmak miatt, 10 km után teljesen lelassultam. Tisztán szerettem volna versenyezni, így természetesen fájdalomcsillapító nélkül futottam. Azért volt néhány verseny, amikre nagyon szívesen gondolok vissza és bearanyozták a 2016-os futóesztendőmet:

04.24. Miklósi futónap 8 km abszolút első hely

IMG_1365 05.01. Komárom-Komárnó 10 km: 39:59
06.12. Nyitra 1500 m pályaverseny: 4:54 korosztályos második hely
06.18. 1000 méter felmérő Rolival: 2:59,5

IMG_1683

06.25. Senior OB 1500 m 5:01 korosztályos első hely
Július: terep útvonalaimon 3 pályacsúcs döntés
09.18. Haraszti futónap 7 km abszolút 5 hely, szenior 2.
09.25. NATO futás 10 km, a végén fel a várba: 40:08 (120 m szintemelkedés)
10.09. Spar 10 km 39:162016_0040_11_0059_12 11.19. Balaton Maraton félig sérülten, teljesítve.2016_0042_04_0539_12

Ami nem szerepelt a terveim között és nagyon meglepett, az az 1000 méteren elért 3 percen belüli idő volt Kedves Roli segítségével. Ez így nézett ki:

A 2017-es évre tervezni most nagyon nehéz, mivel sajnos nem épültem fel a novemberi térdsérülésből. Gyakorlatilag újra fáj a térdem, és tegnap el is mentem egy másik dokihoz, aki 4 hétig óvatosságra intett, azt mondta, hogy mozogjak továbbra is, de ne sokat. Az úszás mehet, 20-30 perc görgőzés is óvatosan és heti két nagyon könnyű rövid futás is belefér. Gyulladáscsökkentő gyógyszert kell szednem két hétig és egy kenőcsöt is adott. Négy hét után, pedig további négy hét nagyon óvatos, fokozatos visszatérést javasolt a megszokott heti futóadagomhoz.

Ha sikerül meggyógyulni, majd újra tervezek, de azért szeretném a tavaly elért időeredményeimet megdönteni, ezen kívül tervezek még két kerékpáros kihívást is:

1. Balaton kör egyedül 8 órán belül.
2. Passau – Budapest hét nap alatt MTB-vel a Duna mentén végig (tavaly elmaradt)

Ezen kívül még dédelgetek két régebbi tervet is: egy féltávú triatlon teljesítése, valamint a csirkekergetést hegyen-völgyön át. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.