Öböl félmaraton 2018

Múlt pénteken reggel 8:45-re értem Szigligetre és a céltól nem messze parkoltam le. 9:14-kor kb. 15 sporttárssal együtt felszálltunk a Keszthelyi távolsági buszra, ami 30 perc alatt a rajthoz közeli buszpályaudvarhoz repített bennünket. Az Öböl félmaraton útvonala (Keszthely-Szigliget):

Pont egy órával a rajt előtt értem a helyszínre és egyből az öltözősátorhoz mentem krémezésre. 3 fok volt és nagyon hűvös szél, ami jócskán csökkentette még a hőérzetet és a következő két órában sem mutatott az app. 4 foknál melegebbet a környékre, így három réteg felső ruha mellett döntöttem.

A bemelegítésnél jól éreztem magam, bár a combom hátsó fele és a fenekem nem nagyon akart lazulni. Végül azért sikerült elérnem az üzemi hőmérsékletet. A híres, 45 fokos oldaldőléses taktikával rajtoltam 😉 :

Aztán elszántan folytattam:

Folytatás

A múlt heti étrendem és az edzéseim 2. – március

Januárban már vezettem egy hétig, hogy mit ettem és miket sportoltam. Ezt most, két hónappal később ismét lejegyzeteltem. Úgy néz ki jól alakulnak a dolgok, a múlt héten csak egyszer “bűnöztem”, ami azt gondolom simán belefér.

Hétfő
Reggeli: 5 db puffasztott rizskarika, 15 dkg csirkemellsonkával, egy joghurttal megbolondítva
Futásban pihenő nap, reggeli ébresztőnek 1,5 perc plank

Tízórai: 60 g tökmag, egy db alma, 1 db mandarin, fél marék goji bogyó

Ebéd: Marhahúsleves vegyes zöldségekkel gazdagon

Uzsonna: joghurt, fél répa és egy negyed karalábé

Este: másfél óra jóga

Vacsora: 5 db főtt tojásfehérje (egy sárgája), vegyes nyers zöldségtál

Folytatás

34. Pécs-Harkány 2018

Péntek reggelre riasztást adtak ki a déli megyékre a várható havazás és ónos eső miatt. Pár órára meg is fagyott a levegő az esemény facebook oldalán, többen kérték a verseny elhalasztását. Rövid hallgatás után a rendezők sajtótájékoztatón tudatták, hogy a kerékpáros verseny elmarad, de a futóversenyt megtartják.

Az útvonal nagyon egyszerű, 99%-ban a Pécset és Harkányt összekötő úton halad, a rajt a PVSK verseny utcai székhelyén, a cél pedig a Harkányfürdő északi oldalánál volt.

Reggel 6-kor indultam le Harkányba, a wazze 2 óra 15 perces utat jósolt és ez pontosan így is lett. Odafelé lefotóztam a szépen letakarított, jól futható útvonalat:

Nem messze a céltól, és pár száz méterre a buszpályaudvartól parkoltam le. Maradt még szűk 25 percem a távolsági busz indulásáig. 8:40 kor indult és 9:25-kor már Pécsen a tornacsarnokban voltam a nevezésnél. Folytatás

Februári összefoglaló

Ez a hónap sajnos nem teljesen úgy sikerült ahogy szerettem volna. Február második felében több edzésen éreztem gyengeséget. Vélhetően csak egy vírus próbált levenni a lábamról, de azon kívül, hogy kicsit legyengített, nem tudott lázat, náthát és torokfájást sem okozni. Egy-két nap pihenő és kiadós alvás után vissza is rázódtam a megszokott hétköznapokba.

A fejlődési trenden ez azonban nem változtatott, fejlődöm, erősödöm szépen lassan. 273 futott km jött össze februárban.

A jógát is csinálom rendületlenül, már összesen 27 jóga órán vettem részt. Emellett otthon, egyedül is sokat gyakorlom a testtartásokat, nagyon megszerettem és egyre inkább épül be a hétköznapjaimba. Nagyon klasszul kiegészíti az edzéseimet, ellazít, nyújt, nyugtat. Sokszor órák után inkább sétálni van kedvem, mintsem hazakocsikázni. Beolajoz, karbantart, energiát ad.

Már ott tartok, hogy mindent tudni akarok a jógáról és kész vagyok egy mesteri címig is elmenni, de egyelőre újabb felsőfokú tanulásos terveimről lebeszéltek. Úgy döntöttem, hogy majd higgadtabban, a 100. óra után fogok ezen újra elgondolkodni, ami vélhetően legkorábban csak kb. az év vége felé lesz.

Ezen felül a futások után csináltam továbbra is az erősítéseket.

Folytatás