Márciusi összefoglaló

A március egy rendkívül pozitív hónap volt számomra. 326 km-t futottam összesen, ami az elmúlt 10 év új márciusi kilométer csúcsa lett. Természetesen nem készülünk tudatosan kilométercsúcsok döntésére, ezt csak utólag a statisztikáim mutatják. Pozitív a hónap annak ellenére, hogy a két edzőverseny egyike sem ment jól, (Pécs-Harkány, Öböl félmaraton) aminek az oka izomgyulladás volt a túlterheléstől, amire már szedem a gyógyszert.

A hónap második felében elkezdtük a komolyabb résztávokat, így most szépen lassan “pörögnek” át a felhalmozott kilométerek az egyre gyorsabb tempókba. Egyre jobban élvezem ezeket az edzéseket és hétről-hétre látványos a fejlődés, és ez, ad az edzéseknek némi izgalmat is. Továbbra sem kell meghalnom a résztávos edzéseken, valahol mindig a határon futok, ahol még “nem jön el a zsibbadás”.

A súlyomat tekintve is jól alakult a hónap, mert elértem az ideális versenysúlyomat, amiből már nem szeretnék veszíteni, bár egy-két kiló még le fog menni a felső test izomzatából, mert elkezdtem csökkenteni a testsúly kilogrammonkénti fehérjebevitelt 2 g-ról 1,5 grammra. Mindez azt is jelenti, hogy sikerült az étkezésemet is a jó irányba terelni és tartani magam az előírt, helyes sporttáplálkozáshoz.

Ebben a hónapban fordítottam a legtöbb időt az erősítésre, így itt is csúcsok születtek. A heti kétszer másfél óra jóga és a két-három gerinctorna mellett 5500 felülést és 1800 fekvőtámaszt csináltam, sok más erősítő gyakorlat mellett (plank, kézállás, fejenállás stb).

A heti 70-80 km futás mellett nagy tömegben nem maradnak meg az izmok, – de nyilván nem is azért erősítek – mégis a tükörbe nézve is van látszata az erősítéseknek.

Jövő hét végén Vivicitta félmaratont futok, és remélem, hogy a sok edzésmunka végre megmutatja magát. Utána még indulok néhány utcai futóversenyen, de a hétköznapokon már a szögescipőé lesz a főszerep, szeretnék újra 1500 méteren, pályán versenyezni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.