Kéktúra 14. szakasz

A 14. szakasz végénél, a Rozália téglagyárnál parkoltunk le és két busszal bő egy óra alatt értünk az indulási helyre Hűvösvölgybe. Ezt a szakaszát a Kéktúrának már számtalanszor végigfutottunk, jó ismertük minden pontját, azért is döntöttünk előző nap a futás mellett, mert itt mi már mindent láttunk az elmúlt 30 évben. Két pontja van a szakasznak ahol érdemes kicsit megállni és nézelődni. (Árpád kilátó és a Hármashatár-hegy teteje)

Szép kis sétánnyal indult a futás, majd 400m hosszan a Balázs emelkedő következik. Ezután a vitorlázó reptér mellett haladtunk és Határ-nyereg, majd az Oroszlán szikla érintése után kis kaptatón érkeztünk meg az Árpád kilátóhoz. Itt egy kis fotózás nézelődés, aztán kb. 1300 m pihentető ereszkedés jött a Fenyőgyöngyéhez.

Innen kb 2,5 km 200m szintes emelkedés következik a Hármashatár-hegy tetejéig. Csurom vizesen értünk fel és jól esett picit megállni pecsételni és a kilátóban is szusszantunk egyet a klassz panorámát nézegetve.

Nagyon izgalmas kb. két kilométeres szakasz visz át a következő pecsételőhelyig a Virágos-nyeregig. A kis keskeny ösvény erősen hullámos, egy-két sziklás lejtő és számomra futhatatlanul meredek apró sziklás emelkedőkkel tarkított az út.

A pecsételés után a csúcshegy oldalában mentünk tovább, és egy kilométer után (kb 11 kilométernél) el is fogyott az összes szint (525m) és innen már csak lejtett az út a téglagyárig. Pecsételtünk és megkerestük a kocsit.

Bő másfél óra alatt futottuk le kényelmes tempóban, de azért kellemesen elfáradtunk. A következő szakasz még nem tudjuk biztosan melyik lesz, de egyelőre úgy tűnik, hogy a téglagyártól fogjuk folytatni dobogókőn át Visegrádig 18-19-én.