Szénási Zsolt: Az egészségedért fuss, ne az életedért!

A futás nem csak fizikailag hasznos, de pszichénkre és lelkünkre is pozitív hatással bír. A futás – ha igazán jól tesszük – akkor az meditatív tevékenység is egyben. Amikor meditálunk, mélyen magunkba fordulunk, teljesen kizárjuk a külvilágot. Futásunk ideje alatt is hasonló, ellazult, meditatív állapotba kerülhetünk. Azonban környezetünk kizárása – mégha az csupán részleges is – veszélyekkel járhat. Ezen veszélyeket mi magunk csökkenthetjük, vagy adott esetben, felelőtlen habitusunkkal növelhetjük is.

ImageVerosAco

Nézzünk pár példát, milyen hibákat ne kövessünk el, illetve, mire törekedjünk, ha biztonságosan szeretnénk kedvtelésünknek, vagy éppen edzéstervünknek eleget tenni. Mindezen elővigyázatosságnak természetesnek kellene lennie, de mégis számtalan eset igazolja, hogy sokszor a minimális elvárható óvatosságra sem törekszünk. Nézzük sorban:

1. Lehetőleg ne egyedül fussunk:

a támadók mindig a legvédtelenebb, leggyengébb áldozatot keresik. Ha csak ketten futunk együtt, már az is olyan mértékben nehezíti meg a támadni szándékozó(k) helyzetét, hogy szinte biztosan más áldozatot fog(nak) keresni!
Fussunk párban, vagy csapatban!!

2. Ne fussunk elhagyatott helyen, sötét helyen:

a fény, a szemtanúk lehetősége szintén elveszi a támadók szándékát!
Fussunk nappal, olyan helyen, ahol többen is sportolnak!!

3. Ne a fal mellett fussunk:

egyrészt így mi magunk szűkítjük le a menekülés útját, másrészt a kapualjak, utca sarkok kiváló búvóhelyül szolgálhatnak az esetleges támadóknak!
Fussunk a járda, vagy az út közepén! Kerüljük el a hozzánk közeledőket!

4. Ne használjunk fejhallgatót:

amennyiben teljesen kizárjuk a külvilág zajait, a támadás teljesen váratlanul érhet minket, így a minimális esélyt sem adjuk meg magunknak, a megfelelő válaszreakcióhoz!
Fussunk természetes éberséggel, vegyük észre a közelünkben történő változásokat!

5. Futáskor ne viseljünk ékszert, drága órát, vagy karunkra csatolt mobiltelefont:
ezek a tárgyak az alkalmi tolvajokat is vonzzák, akik lehet, hogy csak az éppen adódó alkalmat ragadják meg!
Fussunk csak a feltétlenül szükséges dolgainkkal, lehetőleg nem hivalkodó felszerelésben!

6. Fussunk a kezünkben pl. egy tollal, vagy kulccsal, amit adott esetben önvédelmi “fegyverként” használhatunk!!

7. Nem látható helyen tartsunk magunknál mobil telefont, melynek gyorstárcsázójában legyenek olyan számok, ahová azonnal fordulhatunk segítségért!

Támadás esetén:

– azonnal kiabáljunk segítségért, tegyük ezt a lehető leghangosabban
– ha lehetőségünk van rá, azonnal támadjuk a támadó szemét, lágyékát, torkát
– ha van nálunk eszköz (toll, kulcs), védekezzünk, támadjunk azzal- a támadóval szemben ne legyenek gátlásaink
– tévesszük meg a támadót
– ha lehet, meneküljünk el, de csak ha biztosak vagyunk abban, hogy nem érnek utol
– fegyveres támadás esetén tegyünk mindent a támadó utasításai szerint
– ne ragaszkodjunk értéktárgyainkhoz, pénzünkhöz.

Természetesen a legbölcsebben akkor cselekszünk, ha tanulunk valamilyen önvédelmet. Fusson a támadó az életéért! 🙂

Szénási Zsolt

Nemzetközi Harcművész és Önvédelmi Vezető Instruktor
FB: facebook.com/kyushodefense

SGhip_1-1

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .